reklama

Slobodný človek

Narodil som sa a nikto sa ma nepýtal, či prímam svoju osobnosť. Či budem, či som spokojný s tým, ako sám seba vnímam, ako ma vníma okolie, ako sa prejavujem. Takisto ako mnoho iných, dostal som do daru sebauvedomenie a s tým tiež slobodu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Sloboda a zodpovednos? sú dve previazané slová, avšak v hlbokom kontraste.
Sloboda a zodpovednos? sú dve previazané slová, avšak v hlbokom kontraste. (zdroj: Dan)

Je v podstate úplne jedno, akého som pohlavia, akej rasy, v ktorej krajine mám domov, aké som prežil detstvo a akú som mal výchovu. Samozrejme, to všetko sú dôležité faktory mojej osobnosti, ale najdôležitejšie je len to, že som slobodná bytosť.

Som, a tým že som si to uvedomil v takomto rozsahu, znamená, že aj budem slobodný.
Nikto vám nesiahne na vašu slobodu. Nikdy, ak pochopíte moje slová. Znie to všetko prázdne, možno povrchne, ale má to svoje opodstatnenie, má to svoju logiku, až sa mi žiada napísať algoritmus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, má to aj svoje nevýhody. Tým, že som slobodný, musím vo svojom živote, takisto ako vy všetci často rozhodovať. To je krutá daň za slobodu. Pretože, nech sa rozhodnem akokoľvek, musím potom prijať zodpovednosť za všetky následky. Je jedno, či následky budú dobré, alebo zlé. Je úplne jedno, či sa rozhodnem pod tlakom, alebo nie. Vždy môžem rozhodnúť.

Preto som slobodný.

Sloboda nie je len slovo, ktoré nám dáva právo na niečo, sloboda je slovo, ktoré nám prináša hlavne zodpovednosť. Bol som doteraz slobodný? Ak sám za seba môžem rozhodnúť, tak poviem že áno. Prečo? Pretože je to v mojej moci. Ak mi teraz niekto bude vyčítať, že niektoré veci vo svojom živote som spravil zle, alebo inak, ako by som mal, budem mu oponovať. Prečo? Pretože môžem! Neznamená to, že nesúhlasím, znamená to len toľko, že som tie rozhodnutia spravil aj s ohľadom na to, že nemusia byť správne, ale prímam všetky následky za ne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znamená to len toľko, že som sa rozhodol napísať tento článok, a je na vás, všetkých, či si ho prečítate, alebo nie. A nemusíte so mnou súhlasiť, ste slobodní, môžete nesúhlasiť!

Len jedno mi je na tom všetkom čudné.

Nech sa na to pozerám z akéhokoľvek uhlu, mám pocit, že tým, že sme si zvolili vládu a dali sme jej do rúk nástroje aby nás trestala za rozhodnutia ktoré sú „nevhodné" a navyše sme jej dovolili meniť v akýchkoľvek intervaloch pravidlá, ktoré rozhodujú o tom, čo „nevhodné" je a čo nie je, sami si komplikujeme život.

Samozrejme, aj o tom, že budeme trestaní sme si tiež rozhodli sami, na základe slobodnej vôle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prijať za toto rozhodnutie zodpovednosť je už naša povinnosť, ak sa nerozhodneme inak.
Takže ...

Daniel Ištvánfy

Daniel Ištvánfy

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak mi dáte jediný pevný bod vo vesmíre, tak potom už kľudne pohnem Zemou.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu